Знаете ли, че много бизнеси намират ежедневното използване на Facebook маркетинг като най-ефективно средство за реклама на дейността им?
Защо се получава така?
Въпреки големите скандали около най-голямата социална мрежа в света, тя си остава място номер 1 за намиране на клиенти и изграждане на позитивни дългосрочни отношения с тях.
Фейсбук има най-много активни потребители, които в по-голямата си част не крият самоличността си и прекарват часове на ден в социалната медия. В същото време цената за достигане до тях чрез платени реклами или чрез обикновено споделяне на съдържание е все още напълно приемлива за повечето сериозни бизнеси.
Големите проблеми обаче на много от бизнесите, които желаят да постигнат някакви значими резултати чрез Фейсбук маркетинг, са като цяло 2:
1. Липса на компетентност и релевантност спрямо аудиторията – т.е. използване на грешни маркетинг методи
2. Липса на постоянност
И ако по първия проблем могат да се изпишат стотици статии, да се подготвят десетки курсове, да се отделят хиляди часове годишно, и пак да не се покрият всички аспекти и необходими детайли. То при втория проблем нещата стоят доста по-просто и банално.
Колкото и да ви е добър маркетинга, без постоянство трудно ще постигнете каквито и да е било добри резултати.
За това, да, стратегията и тактиката за Facebook маркетинг са важни, но не по-малко важна е редобната имплементация.
Експертите по маркетинг в социалните медии препоръчват ежедневна работа с Фейсбук. Само така може да позиционирате бизнеса си за успех.
За това си позволихме да направим списък с топ 5 причини за бизнеса да използва Facebook маркетинг ежедневно.
Този кратък списък от причини е напълно достатъчен за всеки сериозен управленец да осъзнае значението на постоянстовото във Фейсбук маркетинга.
Знаете, твърде често хора, занимаващи се с някаква предприемаческа дейност, прявят нещо еднократно и разчитат на успех и когато не се получи веднага се отказват, а реално успехът е в ежедневната работа.
Ето го и списъка:
1. Хората бързо забравят за вас
Ежедневието на всеки е претрупано с какво ли не. Средният интернет потребител просто не може да обръща внимание на всичко, а още по-малко да помни нещо видяно отдавна.
Вниманието на хората непрекъснато подскача от едно нещо на друго и вашият бизнес трудно може да се “запечата” в съзнанието им, ако те не са се “сблъскавали” с него многократно.
Така че, чрез ежедневния фейсбук маркетинг вие напомнята за себе си.
Не се притеснявайте, че някой ще ви обяви за спамер. Ако си вършите работата както трябва, вие правите услуга на вашите фенове и клиенти.
Помнете, най-лошото за един бизнес, който е насочен към масова аудитория, е да не се знае за него.
2. Достигане до повече хора
Естествено, колкото повече време отделяте за маркетинг и колкото по-често го правите, толкова повече потенциални потребители може да достигнете.
Има хора, които просто няма да видят част от вашите съобщения и публикации, така че, ако сте редовни, шансът те да видят поне нещо се увеличава.
3. Повече доверие
Доказано е, че бизнеси, които са по-малко активни в комуникацията с аудиторията си, получават и по-малко доверие.
Средният потребител се чувства по-уверен, купувайки от някой, който има активна дейност.
Не си задава (или поне по-рядко си задава) въпроси от типа на:
“А бе какво се случило с тези?”
“Тези работят ли?”
“Сериозни ли са?”
“Много ли ще ме мотат?
и т.н.
Впечатлението, което оставяте на аудиторията си е важно, а това е необхима и постоянност.
4. Повече ангажираност
Степента на ангажираността на потребителите във Фейсбук е важен фактор за успеха на маркетинговите ви кампании и цялостния ви успех в социалната мрежа.
Колкото повече гледания, харесвания, споделяния и коментари имат вашите публикации, толкова по-добре за вас. Това е индикатор, че вие не сте безразлични за аудиторията си. Алгоритмите на Фейсбук ще ви поощрят. Ще достигате до повече хора и по-евтино и ще създавате добро впечатление.
Разбира се, съдържанието, което публикувате, трябва да е подходящо.
А когато правите това нещо ежедневно, резултатите може да са впечатляващи.
Просто е, когато хората ви имат повече довери, а това става с ежедневна комуникация, тогава е по-вероятно да харесват и споделят нещата ви.
5. По-ефективен брандинг
Ефективността на брандинга ви зависи до голяма степен от 4-те горепосочени причини.
Образазът, който изграждате за себе си и отношението, което аудиторията ви има към вас, са директно зависими от постоянноста, която проявявате.
Не случайно големите марки в момента се отнасят с пълна сериозност към маркетинга в социалните медии и му обръщат дори повече внимание, отколкото на останалите комуникационни канали. Нищо, че да кажем за дейности като телевизионна реклама все още може да харчат десетки пъти повече.
Те работят в перспектива. И за това не могат да си позволят елементарни грешки онлайн, особено във Фейсбук (като най-голяма социална медия).
Всички тези 5 причини логически водят до една главна:
Повече приходи.
Да, отнема време.
Но пък е доказано ефективно.
Успех!
П.С.
Благодарим на колегите от дигитална агенция Маркадемикс за съдействието им по статията. Те се занимават професионално с Фейсбук маркетинг и реклама.
Ако имате сериозен бизнес, който искате да рекламирате и се нуждаете от професионална помощ, смело се обръщайте към тях.