Пълно Ръководство за Дигитален Маркетинг на Локален Бизнес, Част 1

Новите възможности за местния бизнес

Днес е 2020 година и използването онлайн маркетинга като основен източник на продажби стремително расте. Огромно количество бизнеси (не само онлайн магазините) успяват и се разрастват благодарение на социалните мрежи, търсачките и имейл.

Не са изключение и локалните бизнеси, опериращи в едно населено място, без значение дали са ресторанти, кафенета, магазини за цветя, студиа, специализирани магазини, бутици, ателиета и т.н. 

Правилното присъствие в дигиталното пространство има невероятен потенциал, а понякога може и да спаси залязващ бизнес от фалит или предотврати други нежелани събития, предизвикани от недостатък на приходи.

В тази поредица от статии целим да разкрием основните начини за онлайн промотиране за местния бизнес. Постарахме се да бъдем специфични, за да придобиете добра идея как всъщност да извлечете полза от всичко това. 

Отзиви и рейтинги 

Нека започнем с универсален базов принцип в маркетинга – чуждото одобрение. Когато чуем това, първото нещо, което ни идва на ум са отзивите в Google и Facebook. Те са от огромно значение и трябва да се стремим да “трупаме” повече положителни такива.

За да съберете обратна връзка в Google и Facebook, можете да помолите текущата си клиентела да ви подкрепи, като в замяна дадете бонус на оставилите мнение. 

Отзивите внушават доверие, а аудиторията в интернет винаги е по-внимателна, когато избира, поради възможните измами и анонимност. Затова добрите ревюта на която и да е платформа абсолютно никога не са излишни.

Ако сте получили лош отзив, постарайте се да го неутрализирате. Попитайте недоволния клиент какво не му е харесало, разяснете случая, извинете се (ако сте допуснали грешка), ясно покажете как сте решили проблема и, ако е уместно, му дайте персонализирано предложение.

Отделно помислете за видео препоръки, където ваши клиенти да разказват за своето взаимодействие с бизнеса ви (трябва да са дали съгласие за използването на материала от вас). Тези кратки клипове са незаменимо средство за привличане на нови клиенти.

Ако се сдобиете с такива, направете така, че те да достигнат до повече хора в града. А понякога, след базова обработка, можете да ги пуснете като реклами в социалните мрежи и YouTube.

Присъствие в специализираните платформи

Много местни бизнеси могат да се възползват от присъствие в различните платформи, които хората използват за намирането на това, което търсят. На първо място безспорно трябва да имаме профил Google My Business, без значение от сферата.

Ако притежавате заведение, създайте профил в Trip Advisor и му придайте добър вид. Ако не сте в луксозния сегмент, помислете за Food Panda, Takeaway и/или Fastfood. Ако пък имате ресторант от по-висок клас, помислете за платформи като Rezzo. Хората, посещаващи тези платформи, търсят това, което вие предлагате. Такава възможност не бива да се изпуска.


Това беше въведение в поредицата ни от статии, даващи конкретни насоки за собствениците на локални бизнеси у нас.

Информацията в тази част описваше страничните аспекти, които трябва да вземем под внимание. Затова не описахме конкретни тактики за социалните мрежи и рекламата.

Задължително вижте 2-ра част от ръководството тук. В нея акцентираме на рекламите във Facebook и Google, както и на имейл маркетинга.

Информацията ще по-важна, защото именно в рекламата се крият големите възможности за привличане на нова клиентела, а в имейл маркетинга – потенциалът на задържането на текущите клиенти.

За да получите дори повече яснота как да прилагате техниките, описани в ръководството, конкретно във вашия бизнес, свържете се с мен.

Има нюанси, които са специфични за всеки вид дейност. Пишете на mihaill.freelance@gmail.com и ще обсъдим конкретни възможности за вас.

Михаил Атанасов on EmailМихаил Атанасов on Linkedin
Михаил Атанасов
Акаунт мениджър в дигитална агенция Маркадемикс & фрилансър маркетолог.
About The Author

Михаил Атанасов

Акаунт мениджър в дигитална агенция Маркадемикс & фрилансър маркетолог.