За да продавате успешно каквото и да е онлайн почти винаги е необходимо да имате подходящи страници за продажби (sales pages). Това са страниците, на които посетителите на сайта ви се запознават с вашата оферта и взимат решение за закупуване на това, което предлагате.
Разбирате колко важно е тези страници да са добре направени. В зависимост от дейността ви може да ви е необходима само 1 такава страница или много на брой. Но при всички положения те трябва да са на ниво. За това и решихме да ви дадем 9 практически съвета за това как да създате успешна страница за продажби.
Важност на страницата за продажби
Без удобна за потребителите страница за продажби, вашата онлайн маркетингова кампания няма да е пълноценна. Всъщност целевата Ви страница е основният компонент, защото това е начина, по който реално правите първо впечатление (ако не броим в някои случаи рекламата). В рамките на секунди посетителите ви ще решат дали да се задържат на сайта и да приемат вашите призиви за действие или да продължат да търсят другаде.
Ако посетителите намират страницата ви за продажби непривлекателна, без убедителен CTA (call to action – призив за действие), не само степента на отпадането им (bounce rate) ще нарасне, но и рейтинга за качество на Google ще спадне. Това например може пряко ще повлияе върху цената на Вашите реклами от Google Adwords, която ще продължи да се увеличава. Също може да се отрази на индексирането на сайта ви и позициите му по отделни ключови думи.
Преди да разберете как да създадете удобна за потребителите страница за продажби, първо трябва да формулирате целта на разработвания сайт. Искате да получите информация като накарате потребителите да попълнят формуляр? Искате да се регистрират с имейл или за списък с продукти?
Отговорът може да бъде всякакъв, но трябва да е ясен. След като определите точната си цел, направете някои проучвания, разгледайте конкурентите си и определете целевата си аудитория.
Чрез ясното очертаване на тези точки можете да изградите силна основа за вашата страница за продажби, която да е удобна за потребителите. С тази информация можете да привлечете подходящата аудитория.
Следните девет съвета ще ви помогнат да създадете ефективна, удобна за потребителите страница за продажби, която също е удобна за конвертиране:
9 Съвета За Създаване На Успешна Страница За Продажби
1. Кратко и ясно съдържание
Никой не харесва дълга, неорганизирана страница, затрупана с много текст. Цялата необходима информация трябва да е на разположение без много празни приказки. Иначе изглежда неестетично и отблъскващо. Една страница за продажби трябва да е кратка и да е по същество. Посетителите трябва да разберат вашето послание и ползата за тях от пръв поглед, максимум за 5 секунди. Ето дилемата, среднато време, което потребителят прекарва на целеви страница, варира от 10 до 20 секунди. След това обикновено излиза от сайта. Така че трябва за това време да сте му дали причина да остане по-дълго.
Разбира се, има достатъчно успешни маркетинг модели, които напълно противоречат на правилото за краткото съдържание и малкото текст. Те имат своето място и се използват за пласиране на специфични продукти. Но дори и при тях, правилото за 5-те секунди важи.
2. Бързо зареждане
Бавното време за зареждане на страницата ви неизбежно ще се равнява на висока степен на отпадане на посетители. Смята се, че средната страница за продажби има само 3-5 секунди, за да се зареди, преди посетителите да започнат да излизат, още преди да видят съдържанието. Следователно, страницата ви няма почти никакво време, преди да е напусната.
Избягвайте да използвате всичко, което може силно да забави времето за зареждане, освен ако не е наистина необходимо. Това може да са картинки в голям размер, автоматично зареждащи видеа, iframes, твърде много скриптове и др. Уверете се също, че използвате добър хостинг план от надежден провайдър.
3. Включете бутони за споделяне и препоръки
Положителните препоръки на клиентите винаги работят във ваша полза, така че ги включете в страницата си за продажби. Покажете на новите посетители колко страхотни са продуктите ви чрез тези, които вече имат познания от първа ръка. Освен това, улеснявайте потребителите да споделят опита си от пазаруването при вас в социални медии. Увеличете популярността си и ангажирайте аудиторията си, като предлагате удобни бутони за споделяне.
4. Един път, който води до конверсия
Единствената цел да имате търговска или целева страница е конверсията. Вашата задача е да накарате потребителите да предприемат определено действие. Това няма да се случи, ако им дадете твърде много избор. Тогава много просто няма да стигнат до правилната дестинация и да реализират целта ви.
Изберете един път, по който да ги водите до желаната цел. Избягвайте да добавяте връзки, които ще ги пренасочат към други страници.
5. Чист и добре организиран дизай
Различавайте въздействащия дизайн от пренаситеното оформление. Твърде много изображения, натрапчиви дизайни, неподходящи цветове и шрифтове, могат да подразнят и отблъснат посетителите, да предизвикат несигурност и недоверие и в крайна сметка да ги подтикнат да напуснат сайта.
По-малко е винаги по-добре, когато създавате страница за продажби. Чист, елегантен и добре оформен дизайн трябва незабавно да привлече вниманието на посетителя, като същевременно даде подходящ фон за призива за действие.
6. Адаптивен дизайн, удобен за работа с мобилни устройства
Освен, че трябва да е чист и добре организиран, дизайна трябва да бъде и адаптивен. В днешни дни това е задължително. Хората използват всякакви устройства за достъп до интернет, с различни резолюции на екрана и вашата страница трябва да излиза добре на тях.
Мобилните сайтове се използват повече от всякога. Повече от половината от онлайн потребителите използват интернет чрез своите мобилни телефони и таблети. Поради това е важно страницата за продажби да е адаптирана за мобилно използване.
Времето за зареждане, CTA и дизайнът при страниците за мобилни устройства имат същата тежест и значение, както при страницата, която се показва на компютри. Този съвет не може да бъде игнориран, ако искате да останете конкурентни и клиентите ви да са доволни.
7. Ясен и кратък CTA (call to action – призив за действие)
Основната причина хората да посещават вашата страница за продажби е да извършат някакво действие и колкото по-скоро това е постигнато, толкова по-добре е за вас. За да се осъществи това действие бързо, трябва да разполагате с ясен и лесен за разбиране CTA.
Вашата подканваща фраза не може да бъде сложна, скрита или неясна. Трябва да се възползвате от вниманието на зрителя. Не използвайте твърде много думи в бутоните с подканваща фраза, заложете на прости и изпитани опции като “Поръчайте сега”, “Безплатна проба”, “Регистрирайте се тук” или “Купете сега”.
8. Не изисквайте много информация от посетителите си
Типичните потребители не обичат да отделят много време за попълване на формуляри. Лоша практика е да ги карате да попълват твърде много полета с информация, когато не е необходимо. Ако им давате “много работа”, мнозинството ще се откажат. Винаги предоставяйте кратки форми за попълване, само с данните, които са ви най-необходими. След като ги попълнят успешно и сте направили конверсия, вече може да опитате да поискате допълнителна информация.
9. Максимизирайте страница за благодарност
Страницата за благодарност (thank you page) или страницата за потвърждаване (confirmation page; success page) може да бъде много полезна за допълнително ангажиране с конвертираните посетители.
След като вашият потребител извърши действието, което поискате, е време да му благодарите и да му предложите евентуално други подходящи страници.
Страницата с благодарности е идеалното място да включите допълнителни форми за попълване, връзки към други страници и сайтове или просто подходящо допълнително съдържание, което може да им е от полза.
За финал
Освен този списък със съвети, имайте предвид, че трябва също да предлагате ясно и изчерпателно съдържание, подходящи и убедителни видеоклипове или висококачествени изображения (когато е необходимо) и да тествате разделно какво работи и какво не. Никога не забравяйте, че посетителите отделят много за кратко внимание. Те няма да останат на страницата ви за продажби повече от пет секунди, освен ако не го намерят за полезно.
Ако предоставите удобна и лесна за използване страница за продажби на потребителите си, тя ще увеличи ефективността ви по отношение на генерирането на продажби и дори класирането в Google. Яснотата и лекотата на използване са от съществено значение, за да може посетителят да придобие пълна и бърза представа за стойността на вашия продукт.