10 Съвета За Успешна Рекламна Кампания Във Фейсбук

facebook ads campaigns

В последните години популярността на рекламите във Facebook расте. Все повече хора занимаващи се с бизнес желаят да достигнат до нови клиенти именно чрез тази платформа.

Какво обаче е необходимо на един бизнес за успешна рекламна кампания във Фейсбук?

Все пак колкото по-популярна е една платформа, толкова по-голяма е и конкуренцията в нея. А това неимоверно води и до по-големи рискове за рекламодателите.

Затова се обърнахме към експерт по Фейсбук реклами от агенция Маркадемикс, който реши да сподели с вас следните 10 съвета за успешна реклама във Facebook:

1. Определете идеалните си клиенти

Най-сигурният начин да загубите пари, рекламирайки в интернет, е като насочвате рекламите си към грешните хора. Затова задължително трябва да определите образа на вашият идеален клиенти или идеални клиенти. На колко години са? С какво се занимават? От какво се интересуват? Какво им е потребителското поведение в интернет?

Само по този начин ще можете да насочите рекламите си към правилната аудитория. Колкото по-конкретен е образът на клиента ви, толкова по-добре.

2. Създайте рекламни послания, които се отличават от тези на конкуренцията

Най-вероятно имате конкуренти, които също рекламират във Фейсбук (и изобщо в интернет). Затова винаги е добре да изпъквате пред тях. За целта са ви необходими по-ангажиращи и по-креативни послания.

Знайте, че хората по начало се стараят да не обръщат внимание на реклами. Във Фейсбук те просто скролват надолу. И за да им привлечете вниманието, трябва да им покажете нещо, което наистина би ги заинтригувало.

Само така ще имате шанс да ги спечелите като клиенти и едновременно ще победите конкурентите си.

3. Фокусирайте се върху възвращаемостта (ROI и LTV), а не толкова върху цената на клик или импресия

ROI (Return of investment) – възвращаемост на инвестицията
LTV (Lifetime value) – цялата стойност, която един клиент носи за целия период на взаимоотношение с вашия бизнес

Честа грешка при много рекламодатели е да оценяват полезността на рекламите си само на базата на цена на клик или цена на импресия (показване). Безусловно тези показатели са важни, но далеч по-важен е крайният резултат на една кампания.

Много често реклами, които на пръв поглед изглеждат евтини, се оказват скъпо струващи, именно защото фокусът на собственика на бизнес е бил върху привличането на “евтин” посетител, а не на добре таргетиран посетител, който би му донесъл в пъти повече приходи.

4. Сегментирайте аудиторията си преди да стартирате кампанията

Да сегментирате аудиторията си означава да я раздели по определени от вас показатели. Такива показатели могат да бъдат: пол, възраст, населено място, скорошни посетители на вашия сайт, редовни клиенти и много други в зависимост от данните, с които разполагате, и конкретните ви нужди.

Това се прави с цел да предложите на всеки отделен сегмент от аудиторията си максимално съобразена с тях реклама и оферта. По този начин е почти сигурно, че ще си увеличите ефективността на рекламата и конверсиите.

5. Използвайте подходящо рекламно копие, рекламно послание и рекламни изображение за всеки отделен сегмент

В продължение на предния пункт може да добавим, че сегментирането е една от най-успешните рекламни практики, стига да се прави с правилен умисъл.

Но за да е ефективно, всяка една реклама трябва да е добре премислена и създадена конкретно за случая. Рядко ще може да използвате универсални реклами и още по-рядко за дълъг период.

Да, така процеса на създаване и управление на реклами отнема повече време, но пък резултатите си струват.

6. Определете основните “Ключови показатели на ефективност” (KPIs – key performance indicators) на рекламната кампания, съобразени с вашия бизнес

В зависимост от вашите бизнес цели, ключовите показатели за ефективност могат да бъдат различни. При едни това е пряк ROI, при други е цена на lead или пък цена на конверсия. В случаи, когато се търси популяризация, това може да са цена на engagement или цена на харесване на страница.

Старайте се резултатите на рекламите ви по избраните от вас показатели, да ви удоволетворяват.

7. Оптимизирайте разпределението на средствата за реклама на базата на резултатите, които постигат отделните кампании.

Няма как всички ваши рекламни кампании във Фейсбук да ви носят едни и същи резултатите. Винаги ще има такива, които се представят значително по-добре от други.

Ваша задача е да насочите повече средства от рекламния ви бюджет към по-успешните кампании, ако това е възможно.

Това не означава, че е необходимо да спрете по-малко ефективните кампании. Понякога може да е напълно целесъобразно да ги оставите активни. Всичко зависи от цялостният ви бизнес модел и общият ви бюджет за реклама.

8. Тествайте различните опции за разположение на рекламата, които Фейсбук предлагат.

Facebook предоставя различни опции за разположение на реклами – на персонални компютри, на мобилни устройства, във facebook feed, в дясна колона на страницата, в месинджър, в инстаграм feed и инстаграм stories и др.

Не е гаранция, че всички биха били подходящи за всеки, но в повечето случаи не пречи да се тестват.

За почти всяко отделно разположение, обаче, е необходимо да се създава отделна реклама с отделни изображения и послания. Има случаи в които, може да са необходими само леки корекции, така че не ги мислете толкова.

9. Правете постоянни измервания и отчети на ефективноста на кампаниите ви

Онлайн рекламите изискват постоянно внимание и следене на резултатите. Много често една кампания може да е ефективна 1 седмица, а в следващата не особено. Това е нормално и не трябва да ви притеснява.

Просто е важно по всяко време да знаете какви резултати генерират рекламните ви кампании, за да можете да направите корекции, ако е необходимо.

10. Не се отказвайте след първия опит

Никой не може да ви даде гаранция, че още първата ви реклама ще е успешна. Напълно вероятно е в началото да правите грешки. Дори при най-добрите професионалисти в интернет рекламата не всички реклами работят, както им се иска.

Важното е да не се отказвате и да тествате различни варианти, защото така или иначе са ви необходими клиенти, а Фейсбук е едно от най-добрите места да ги намерите.

А ако всичко това ви се струва много сложно или е твърде много работа за вас, може да се доверите на професионална помощ. Агенцията по дигитален маркетинг Маркадемикс ще ви помогне да постигнете желаните бизнес резултатите чрез услугата ни за управление на Фейсбук реклами.

Бонус съвет:

Винаги спазвайте правилата за реклама във Facebook.

Иначе рискувате да ви забранят да рекламирате там.

Успех!

Екип DigitalAcademy.bg on FacebookЕкип DigitalAcademy.bg on Instagram
Екип DigitalAcademy.bg
Digital Academy предоставя актуална и практически приложима информация на хора, занимаващи се с онлайн бизнес и дигитален маркетинг.
About The Author

Екип DigitalAcademy.bg

Digital Academy предоставя актуална и практически приложима информация на хора, занимаващи се с онлайн бизнес и дигитален маркетинг.

Leave A Response

* Denotes Required Field